სტატისტიკის თანახმად, ამერიკაში პატიმართა 69%-ს არ აქვს საშუალო სკოლის ატესტატი. განათლების დაბალი დონე ზრდის ამა თუ იმ პიროვნების მიერ კანონის დარღვევის ალბათობას. პატიმრები, როლემსაც საშუალო სკოლის ატაესტატი არ აქვთ უფრო ხშირად ჩადიან განმეორებით დანაშაულს.(Harlow, 2003)
იმის თაომაზე, თუ რატომ ჩდიან საშუალო სკოლის ატესტატის მქონე ადამიანები ნაკლებ კრიმინალს მრავალი თეორია არსებობს:
• როცა ადამიანს აქვს სრული სასკოლო განათლება და ფულს შოულობს კანონიერი საქამიანობით, მისთვის კრიმინალის ჩადენას და შემდეგომ დაპატიმრებას აქვს გაცილებით დიდი ფასი.
• სრული სასკოლო განათლება ცვლის ადამიანის მიერ რისკის შეფასებას: უფრო მეტად ზომავს რისკებს და ითვალისწინებს შესაძლო სასჯელის შედეგებს.
• სრული სასკოლო განათლება ადამიანში აყალიბებს გემოვნებას და ცუდ დამოკიდებულებას კრიმინალის მიმართ.
• სკოლაში ყოფნა ახალგაზრდებს უტოვებს ნაკლებ დროს, რომ ჩერთონ კანონსაწინაარმდეგო ქმედებებში.
„სკოლიდან გარიცხულები 8- ჯერ უფრო მეტი ალბათობით ხვდებიან ციხეში“ (Bridgeland, DiIulio & Morison, 2006). ზემოთქმული არ ნიშნავს, რომ განათლებული ადამიანები საერთოდ არ ჩადიან კრიმინალს. კვლევებით დადგენილია, რომ უმაღლესდამთავრებულები უფრო მეტად არიან ჩართულნი ისეთ კანონსაწინაარმდეგო ქმედებებში, როგორიც არის ფინანსური და ქონებასთან დაკავშირებული დანაშაული, ასვე ძალადობა. ნაკლებად ჩადიან ისეთ დანაშაულს, როგორიც არის მკვლელობა, ყაჩაღობა, ავტომობილის ქურდობა. განათლების საშუალებით კრიმინალის პრევენციას ეკონომიკური ეფექტიც აქვს. აქმდე ეკონომისტები ფოკუსირებულნი იყვნენ იმაზე, თუ რა ეკონომიკური საქრგებელი ჰქონდა განათლებას კონკრეტულად ამა თუ იმ ინდივიდისთვის. ეკონომისტმა Lance Lochner- იმ გამოითვალა ის ფინანსური სარგაბელი, რაც განათლებას მოაქვს მთლიანად საზოგადოებისთვის:”თუ საშუალო სკოლის დამთავრებულთა რიცხვი მამრობით სტუდენტებს შორის 5% -ით გაიზრდება ამერიკა ყოველწლიურად 8 მილიარდ დოლარს დაზოგავს”
RCS.GE
rcs.ge
სასკოლო კვლევების ცენტრი
მოგვწერეთ: info@rcs.ge